Kajkavska komedija Bogi Ivač znova u režiji Ljubomira Kerekeša

Bogi Ivač znovaBogi Ivač znova



Bogi Ivač znovaU subotu, 8. travnja 2017. u 20,00 sati na Sceni Zvonimir Rogoz bit će izvedena komedija Bogi Ivač – Znova (srednjovjekovne francuske farse na kajkavskom). Tekst je s francuskog preveo Vladimir Gerić koji je i scenograf predstave, redatelj je Ljubomir Kerekeš koji je i autor adaptacije teksta te kostimograf. Autor kajkavizacije je Tomislav Lipljin, songove je skladao Dragutin Novaković Šarli, a asistent redatelja je Jan Kerekeš. Premijera je održana 20. prosinca 2013. na Sceni Zvonimir Rogoz. .

Jedna od najpoznatijih, najbolje posjećenih i najdugotrajnijih predstava HNK-a u Varaždinu, vraća se u punom sjaju. Naravno, radi se o predstavi Bogi Ivač – Znova. Ljubomir Kerekeš okupio je glumačku ekipu koja će obnoviti kajkavsku erotsku komediju Bogi Ivač i opravdati dodatak Znova u sklopu kojeg se nalazi niz novih, aktualnih i duhovitih situacija. Predstava je svakako za odrasle jer obiluje lascivnim scenama. U predstavi nastupaju: Jan Kerekeš (Bogi Ivač), Sunčana Zelenika Konjević (Micika), Ljubomir Kerekeš (Ivačev otac) i Mirjana Sinožić (Ivačeva mati) i Ozren Opačić (Fičfirič).

NIJE BILA PETA, BILA JE DEVETA

U petak, 10. ožujka 2017. u 17 i 20.30 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvedena je predstava NIJE BILA PETA, BILA JE DEVETA redatelja Damira Mađarića.

Scenografkinja je Marta Crnobrnja, kostimografkinja Marija Šarić Ban, autor glazbe Dinko Appelt, a za prijevod je zadužen Ivo Jutriša. U glavnim su ulogama Mila Elegović (Eva), Igor Mešin (Bruno) i Zlatko Ožbolt (Mario).

Komedija premijerno postavlja tekst suvremenog talijanskog dramatičara rumunjskog porijekla Alde Nicolaja, autora tridesetak kazališnih i televizijskih djela podjednako rado igranih u autorovoj domovini kao i drugim europskim zemljama. Riječ je o jednoj od njegovih najuspješnijih komedija – dinamičnoj ljubavnoj zavrzlami s ljubavnim trokutom i zločinom u središtu u kojoj do izražaja dolazi autorov smisao za crni humor, grotesku i brojne paradoksalne komične situacije.

Gdjegod se pojavi “ljupka aždaja” Eva, muškarci zaboravljaju na svoju pamet i postaju nemoćne marionete.To iskustvo prolazi i Bruno, ambiciozni prevoditelj koji je svoju slobodu volio sve do dana kada mu na plaži priđe atraktivna Eva. Jedan poljubac dovoljan je da Bruno postane zaslijepljen od ljubavi prema toj ženi. Ona je razorna prirodna pojava, kada voli,voli apsolutno. Nakon što je Eva na glavu okrene Brunin stan, učini to i sa njegovim životom, tražeći novi dokaz ljubavi…

Izvedba predstave za djecu GRIMMIX

U subotu, 11. ožujka 2017. u 11 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvedena je predstava za djecu GRIMMIX čiji tekst i režiju potpisuje Ljubomir Kerekeš.

Scenografkinja i dizajner plakata je Dina Rain, kostimografkinja Karmen Štrlek, majstori rasvjete Marijan Štrlek i Adis Bakal, dok je za glazbu zadužen Leo Friščić. U predstavi igraju nagrađivani akademski glumci i glumice: Mirela Videk (Snjeguljica), Iskra Jirsak (Crvenkapica, Kraljica, Patuljak 2), Zoran Pribičević (Kraljević 1 i 2, Zrcalo, Patuljak 1) i Jan Kerekeš (Lovac, Vuk, Patuljak 3).

Bajke braće Grimm svima su nam jako dobro poznate... No, jeste li se ikada zapitali što bi se dogodilo da se na istom mjestu nađu Snjeguljica, Crvenkapica, Kraljević i Lovac, pa još i Vuk, Zla Kraljica, Patuljci i Ogledalo? Na najduhovitiji mogući način, u svom prvom kazališnom tekstu za djecu i mlade, Ljubomir Kerekeš je napravio upravo to: na jednom mjestu je okupio vaše najdraže junake iz bajki!

Po motivima bajki braće Grimm ( Snjeguljice, Crvenkapice, Trnoružice i Matovilke ), povezali smo četiri bajke i stvorili jedinstvenu predstavu za djecu i mlade - GRIMMIX.

GRIMMIX je peta bajka u kojoj se omiljeni junaci, nakon 200 godina, slučajno susreću, upoznaju, sprijateljuju i zajedno pokušavaju pronaći način da se vrate u svoje bajke. Hoće li uspjeti i hoće li i GRIMMIX imati sretan završetak, saznat ćete nakon 45 napetih kazališnih minuta!

Junaci u čijim pustolovinama uživaju generacije i generacije mališana, na kazališne daske dolaze veseliji i duhovitiji nego ikad i svojim malim gledateljima govore o  važnosti povjerenja, prijateljstva i pomaganja te ih uče razlici između dobra i zla, pravednog i nepravednog svijeta... Nakon GRIMMIX-a više ništa neće biti ISTO.
 

Gostovanje kultne predstave STILSKE VJEŽBE

U subotu, 11. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvedena je kultna predstava STILSKE VJEŽBE redatelja Tomislava Radića prema tekstu Raymonda Queneaua. U predstavi glume Pero Kvrgić i Lela Margitić.

Jedna obična zgoda iz svakodnevnog života ispričana na dvadesetak načina postala je zahvaljujući ideji domaćih autora i gumačkom virtuozitetu aktera vrhunska komedija u kojoj uživaju generacije.

Ova kultna predstava izvodi se već punih 48 godina, a kao fenomen svjetskih razmjera uvrštena je i u Guinnessovu knjigu rekorda kao najdulje izvođena predstava na svijetu s istom glumačkom postavom.

Nastale prema originalnoj ideji i u režiji Tomislava Radića i u adaptaciji Tonka Maroevića i Tomislava Radića Stilske vježbe ponudile su kasnih šezesetih godina prošloga stoljeća neuobičajen kazališni format i postale rodonačelnikom novog kazališnog izričaja u kojemu glumac uz psihološku kreaciju lica kreira i kontekst dramske radnje što je otvorilo prostor novoj vrsti glumačkog autorstva i cijelom jednom kazališnom smjeru.

 

SAMO JEDNA ŽENA s Matijom Prskalo

U subotu, 11. ožujka 2017. u 21:30 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvedena je predstava SAMO JEDNA ŽENA redatelja Đure Roića. Autori predstave su Franco Rame i Dario Fo. Producent je GALA Teatar, za prijevod je zadužen Đuro Roić, a izvođač je Matija Prskalo.

Je li između neka četiri zida zaista onako kako se na prvi pogled čini? Koliko truda i energije ulažemo da se zapravo, dobro prikrijemo, maskiramo, pripremimo za vanjski svijet? Koliko poznajemo ljude koje svaki dan viđamo?  I koliko nas oni uopće zanimaju?

Maria, naivno ali na duhovit, komičan način, progovara o svojoj svakodnevici, ljubavi i nezadovoljstvu s kojima se stalno susreće. Ali koliko joj snage još preostaje da se smije samoj sebi u lice? Koliko strpljivosti, posvećenosti, čak pokornosti?!

Prepoznajemo u njenoj priči kolotečinu u koju ponekad neprimjetno i sami upadnemo kao u živo blato i koja nas odvodi sve dalje od nas samih! Kako to Marija podnosi, kako se nosi sa svim ulogama koje su je kako ona kaže —dopale— i kako ih na koncu rješava? Možemo li je razumjeti? Pogledajte u predstavi „Samo jedna žena”.

HAREM u režiji Ivana Lea Leme

U nedjelju, 12. ožujka 2017. u 17 i 20.30 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava HAREM prema priči Ivana Lea Leme u dramatizaciji Ane Tonković Dolenčić.

Režiser je Ivan Leo Lemo, scenografkinja Vesna Režić, kostimografkinja Mirjana Zagorec, oblikovatelj svjetla Aleksandar Mondecar, za glazbu je zadužen Willem Miličević, a video Vice Rossini. U predstavi nastupaju: Petra Dugandžić/Barbara Nola, Nela Kocsis, Barbara Vicković i Ecija Ojdanić.

Harem je predstava koju čini nekoliko povezanih priča, od seta porno mjuzikla «Arapske noći 2» u Los Angelesu preko harema u istanbulskoj palači Topkapi do robinjice Vlahinjice, otete iz naših krajeva. Predstava tematizira razna ženska zarobljeništva, kritički se postavljajući prema patrijarhatu, koji je i danas prisutan u suvremenom društvu. Četiri glumice transformiraju se u više od 20 uloga, donoseći na scenu napeto i dinamično uprizorenje iskupljenja i nesalomljive ženske snage.

Predstava je osvojila nagradu Zlatni lav na 15. Međunarodnom festivalu komornog teatra u Umagu, 2014. i sudjelovala na
na Festivalu smijeha i komedije Zlatni zub, Poreč, 2014.i Festivalu neovisnih kazališta Republike Hrvatske FEN, Opatija, 2014.

NE IGRAJ NA ENGLEZE u režiji Vinka Brešana i Željke Udovičić

U ponedjeljak, 13. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava NE IGRAJ NA ENGLEZE u režiji Vinka Brešana i Željke Udovičić.

Autor je Vladimir Đurđević, za prijevod je zadužena Dora Delbianco. Dramaturginja je Željka Udovičić, scenograf Dragutin Broz, kostimografkinja Vedrana Rapić, a oblikovatelj svjetla je Olivije Marečić. U predstavi nastupaju: Hrvoje Kečkeš (Paun - 35 godina, nezaposlen, dobro udan, kvocijent inteligencije dvoznamenkast, strastven kladioničar), Borko Perić (Bule - 35 godina, nezaposlen, inteligentan, ali beskoristan i naizgled ravnodušan, strastven kladioničar) i Tarik Filipović (Piksi - 35 godina, doktor hitne pomoći, ženskaroš, slabić i, naravno, strastven kladioničar)

Sudeći po tekstu Ne igraj na Engleze, Vladimir Đurđević (1977.) ima sve preduvjete da postane autor prepoznatljivog i specifičnog rukopisa među našim najmlađim dramatičarima. Konkretno, to znači da se, barem u ovom slučaju, spomenuti rukopis ukazuje kao originalna kombinacija realističkog (što god to značilo) prosedea i različitih elemenata iz ironičnog i tragikomičnog spektra.

U središtu Đurđevićevog, samo prividno, „lakog” zapleta, nalaze se trojica urbanih tridesetogodišnjaka, „zaglavljenih” već negdje na prvim životnim krivinama – ili zbog inferiornosti prema zaposlenoj supruzi (Paun), ili zbog nemogućnosti da se dokaže kroz površne seksualne avanture (Piksi), ili pak neodoljivog nagona da, koristeći kao „masku” nevine šale, ponižava vlastite prijatelje (Bule). Međutim, isto toliko bitan protagonist drame Ne igraj na Engleze – protagonist koji se istovremeno nalazi i u njima, ali i izvan njih – jest jedan od suštinskih zloduha ljudske prirode: strast prema kockanju, točnije klađenju. 

Pojavni oblik ove opsesivne strasti jest, za Đurđevićeve junake, klađenje na rezultate utakmica različitih nacionalnih nogometnih liga: zašto je u ovom slučaju to baš engleska liga, o tome malo kasnije. Na planu formalnog razvoja zapleta, autorov izbor „sportske strasti” omogućava da se, paralelno, ali i isprepleteno s rastom tenzije zbog iščekivanja nogometnih rezultata, kao i napetosti koje te promjene izazivaju kod likova – realizira analogni tijek, točnije buđenje i razvijanje nesporazuma i sukoba među trojicom prijatelja. Riječ je, ne samo o konfrontacijama koje proizlaze iz njihovog različitog formalnog položaja (različite kladioničke prognoze, a time i sudar proturječnih očekivanja), već, kako se sve otvorenije ispostavlja, i iz određenih događaja u (bliskoj) prošlosti, koje su ugodnu mušku i kockarsku idilu trojice lakomislenih prijatelja već usmjerili prema sferama zavisti, nepovjerenja i obmane. (...)

Ali ne bismo željeli ispričati kako će Đurđevićev „pakleni stroj” kockanja, zavisti, ljubavi i ljubomore funkcionirati do kraja – premda vrijednost ovog komada nadmašuje puku napetost (inače odličnog) trilerskog zapleta. (...) Ono što najuvjerljivije ukazuje na Đurđevićevo perspektivno dramsko umijeće jest, ipak, način na koji autor povezuje, usklađuje, pojačava i razrješava različite kompozicijske, žanrovske i motivske elemente u okviru jedne nenametljive, neočekivane a ipak psihološki logičke i efektne završnice. A ona krije i objašnjenje koje se tiče Engleza – kako u naslovu, tako i u pogledu izbora njihove lige za predmet kladioničarske opsesije aktera. Naime, u komadu se, nimalo slučajno, dva puta citiraju riječi Buletovog oca: „Momci, ne igrajte na Engleze.

Oni su budale i ne zna se ko može dobiti...” Đurđevićeva alegorija efektna je koliko i nenametljiva: jedini „Englezi” koje vidimo jesu upravo trojica gubitnika, ljudi koji ne igraju na rezultat – ili zato što nisu sigurni koja igra je uopće u pitanju, ili zato što su je već unaprijed izgubili.

SKUPŠTINA

U utorak, 14. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava SKUPŠTINA Kerekesh Teatra.

Kajkavska satirična komedija smještena u selo Črevo, u kojem postoji Seoski odbor koji zasjeda jednom godišnje kako bi donio važne odluke za zajednicu. Riječ je o komediji koja govori o općedruštvenim problemima vezanim uz obnašanje vlasti. U maloj seoskoj sredini kao što je Črevo taj općedruštveni problem poprima elemente satire i komike, kao što se često događa i u samom životu. Specifičnost Kerekešove «Skupštine» je prisutnost  predstavnika romske nacionalne manjine. Na Skupštini "zasjedaju": Draško Zidar, Ljubomir Kerekeš, Mijo Pavelko, Marija Krpan

Praizvedba: siječanj 2005. ( predstava je do sad odigrana više od 210 puta )

 

Komedija LJUBAF Ljubomira Kerekeša

U srijedu, 15. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se hit komedija  LJUBAF Ljubomira Kerekeša  i umjetničke organizacije  Kerekesh Teatar.

Novopečeni suprug Srećko baš i nije neki srećković kad mora živjeti pod istim krovom sa svojom punicom koju redovito posjećuje ljubavnik u predinfarktnom stanju. Njegova supruga ne zna ni što znači riječ "supruga", tako da je slučajno druženje s "toplim prijateljem" sasvim logično.

Odlična glumačka ekipa nasmijati će vas do suza: Ana Begić, Hana Hegedušić, Adam Končić, Jan Kerekeš, Ljubomir Kerekeš. Praizvedba: 29. ožujak 2014. Predstava je do sada odigrana više od 90 puta.

Gostavanje predstave Ostavljam te HNK Zadar

Na Velikoj sceni varaždinskoga HNK u četvrtak, 16. veljače u 19.30 sati gostuje zadarski HNK sa predstavom Edwarda Albeea Ostavljam te u režiji Matjaža Latina. Predstava je napravljena prema motivima drame ''Marriage Play'' Edwarda Albee. Asistent redatelja je Vjera Vidov, scenograf John Čolak, kostimografkinja Marija Šarić Ban. Oblikovatelji svjetla su Ivo Nižić i Frane Papić. Inspicijent je Mimi Zadarski,a za izradu kostima zadužena je Vernarda Stipaničev.

U predstavi nastupaju: Alen Liverić (Muž), Jasna Ančić (Žena), Žana Bumber (voditeljica), Ivan Ivić (klavijature), Jadran Dučić Čićo (bubnjevi), Mimi Zadarski (bračni savjetnik).
Predstava govori o odnosu muškarca i žene koji su braku 30 godina. Sve počinje rečenicom iz naslova predstave te se riječi ostavljam te provlače kroz  opsesivnu igru bračnog para u kojoj ne znamo što se uistinu događa, a što je njihova igra. Oni razgovaraju, spominju se nekih stvari i mogli bismo reći da je to inventura njihovoga odnosa. U jednom trenutku se predstava pretvara u reality show. U njemu nastupaju bračni par, voditeljica, bračni savjetnik i  glazbenici.  Na neki način promatramo intimnu priču glavnih junaka te se zapravo nameće pitanje što se događa unutar četiri zida, koje se psihološke igre odigravaju. Predstava će vas istovremeno dirnuti i nasmijati do suza.

Trailer: https://youtu.be/2I7DAq9js4c 

Matjažu Latinu, režija predstave Ostavljam te je prva suradnja s Hrvatskim narodnim kazalištem Zadar.
Matjaž Latin (1970., Maribor) diplomirao je kazališnu režiju na ADU u Zagrebu. Do sada je režirao preko 70 kazališnih predstava u Sloveniji i Hrvatskoj. Područje njegova stvaranja su, uz kazalište, i film i televizija, a uz režiju i gluma. Režirao je u: Drama SNG Maribor, SNG Drama Ljubljana, SNG Nova Gorica, MG Ljubljana , MG Ptuj, PG Kranj, SLG Celje, SSG Trst, Cankarjev dom, LG Maribor, Gledališče Koper, ITD Zagreb, HNK Split, KNAP, HNK Rijeka …)
Radio je na nekoliko projekata za Europsku prijestolnicu kulture Maribor 2012.
Također, režirao je igrano - dokumentarni film Kleščar i dokumentarni film Besede onkraj vidnega te je nagrađen za glavnu ulogu u filmu, slovenskoj komediji, Porno film.
Režija predstave Ostavljam te je prva suradnja s Hrvatskim narodnim kazalištem Zadar

Cabaret Singerica Jagode Kralj Novak ponovno na repertoaru

HNK u Varaždinu: Jagoda Kralj Novak, Cabaret Singerica, red. Jagoda Kralj NovakU petak, 17. veljače 2017. u 20,00 sati izvest će se predstava Cabaret Singerica Jagode Kralj Novak.

Jagoda Kralj Novak, dramska prvakinja Hrvatskoga narodnog kazališta u Varaždinu, u svojoj je plodnoj glumačkoj karijeri odigrala više od stotinu, mahom glavnih, kazališnih uloga. Dobitnica je brojnih nagrada struke i publike.
Tuđim je sudbinama udahnjivala dušu, podarila tijelo. Tuđe riječi, kao da su njezine, odzvanjale su s pozornice i nastanjivale se u publici. Nakon svega, sama piše tekst za svoju predstavu. Ne iz nužde, ne od zanata! Glumačka radoznalost prožima Jagodu kao osobu koja vješto spaja životno iskustvo s onim scenskim, stoga je posve razumljivo da percepciju zbilje uprizoruje – i tekstom. Singerica tako nije početnički autoričin uradak, nego logičan slijed dugog kazališnog iskustva, sada zaokruženog u stvaralačkom ciklusu – od teksta do izvedbe.

HNK u Varaždinu: Jagoda Kralj Novak, Cabaret Singerica, red. Jagoda Kralj Novak
U tekstu Od Eme do Emanuele objavljenom u programskoj knjižici predstave Vesna Kosec Torjanac pišući o SIngerici uz ostalo navodi: „Još jedna tekstilna radnica bez posla? Svakodnevna priča, mislite. No, priča, kao svaka dobra priča, ponese, zaokuplja vas. Polako uranjate u tuđi život i zavolite Emicu, ženu koja komentira svakodnevna zbivanja, odvodi vas u svoje djetinjstvo, u roditeljski dom, podastire pred vama svoje mladenačke snove, prve ljubavi… Skidajući sa sebe komad odjeće, otkriva vam, malo po malo, drugo svoje lice – Emanuelu, renomiranu kurtizanu.
Pred vama nije ucviljena žena koja jadikuje nad svojom sudbinom, nego žena koja je svoj život uzela u svoje ruke, žena koja će se sočnom komikom obrušiti na čitav svijet u svom obzorju, pa i na samu sebe. Zapjevat će, zaplesati i zavesti vas. Probuditi vas. Postat ćete sudionicima svojim smijehom i vaš će glas postati – javan.“ (pročitajte cijeli tekst Od Eme do Emanuele.)

Na 5. Gumbekovim danima, međunarodnom festivalu cabareta i komedije, održanima u Histrionskom domu u Zagrebu od 18. do 28. ožujka 2012., nagradu za najbolju žensku ulogu dobila je Jagoda Kralj Novak za nastup u predstavi Cabaret Singerica. Ocjenjivački sud u kojem su bili Branka Cvitković, predsjednica, Tomislav Kurelec, kazališni kritičar, te Branko Babac i Mehmed Aganović kao predstavnici publike u svom obrazloženju naglašava da je Jagoda Kralj Novak „vrlo nijansiranom i upečatljivom interpretacijom držala maksimalno zanimanje gledatelja za sudbinu tekstilne radnice koja se nakon gubitka posla počinje baviti „najstarijim zanatom na svijetu“ u monocabaretu Singerica kojeg je sama i režirala po tekstu kojeg je napisala u suradnji s Vesnom Kosec Torjanac“.

Komedija U ZAJEDNIČKOM STANU u režiji Zorana Mužića

U četvrtak, 16. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava U ZAJEDNIČKOM STANU redatelja Zorana Mužića. U predstavi nastupaju: Ksenija Pajić, Matija Prskalo, Zijad Gračić i Mladen Čutura.

Riječ je o komediji dvaju parova; sudjeluju dva brata Marvin i Leo, te dvije prijateljice Jennie i Fanny. Braća su po karakteru potpuno različiti. Leo je kazališni menadžer, oženjen je i brak mu je na klimavim nogama. Pokušava ga na neki način spasiti, ali se zapravo ne trudi previše. Prijatelj je s Fanny, glumicom s kojom je u mladosti bio u vezi, pa sada pokušavaju osvježiti mlade dane. I, baš kada sve krene kako treba i kada bi se trebalo nešto dogoditi, iskrsne neki problem i ne dogodi se ništa.

Marvin je pisac kojem je umrla žena i koji se teško snalazi u ulozi samca. Jennie je glumica, rastavljena je, pa Fanny i Leo rade na tome kako bi ih spojili u čemu i uspijevaju, no nepredviđeni problemi dovode njihovu ljubav u pitanje.
U nizu komičnih obrata, brzih izmjena ljubavnih zapleta, gledatelji će se susresti sa svakodnevnicom i bliskim okružjem koje scenskom izvedbom dobivaju literarno-dramski ugođaj prezentiran glumom sjajne glumačke ekipe

OČEŠ, NEČEŠ DOKTOR u režiji Ljubomira Kerekeša

U petak, 17. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava OČEŠ, NEČEŠ DOKTOR redatelja Ljubomira Kerekeša. Napisao: J.B. Moliere ( "Silom doktor" ), s francuskog na kajkavski preveo: Vladimir Gerić ( "Doktor pod mus" ), adaptacija teksta: Ljubomir Kerekeš ("Očeš nečeš, doktor").

Odlična komedija Kerekesh Teatra, nastala u koprodukciji s HNK u Varaždinu, u režiji Ljubomira Kerekeša koji je odlučio pomaknuti granice svojih predstava i osim svakodnevnih problema "malog" čovjeka, progovoriti i o svakodnevnim problemima indijanaca.  Nakon uobičajene svađe mladog bračnog para, vrckava žena preda svog muža indijancima koji su u potrazi za doktorom. Kćer poglavice indijanaca je naglo postala nijema i poglavica je zahvalan što mu u pomoć dolazi doktor. Nažalost, taj doktor, jedino što zna je...cijepati drva. U predstavi igraju poznati i nagrađivani glumci: Jan Kerekeš, Hana Hegedušić, Ana Begić, Ljubomir Kerekeš, Draško Zidar, Adam Končić, Mirela Videk, Zoran Pribičević.

Izvedba predstave Nećko Svojeglavečko Zvonimira Baloga

U četvrtak, 23. veljače 2017. u 10,00 sati na Velikoj sceni Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu izvodila je obnovljenu predstavu Nećko Svojeglavečko Zvonimira Baloga u režiji Barbare Rocco, premijerno izvedenu 9. studenog 2008. Scenografiju i lutke osmislio je Ivan Duić, kostime Barbara Rocco, scenski pokret Berislav Tomičić, skladatelj je Petar Eldan, a dizajner svjetla Marijan Štrlek. Predstava je obnovljena 29. studenog 2016.

Nastupaju: Sara Stanić (Mama Ivanka), Barbara Rocco (Susjeda Julka, Baka, Teta Cijeta), Nikša Eldan (Deda, Stric Mijo, Tata Tomislav, Mama Slon), Ivana Zanjko (Nećko), Beti Lučić (Papiga, Tata Slon, Medicinska Sestra), Danijela Keretić (Beba Slon).  Zahvala: Sretenu Mokroviću, Sunčani Zeleniki Konjević i Hani Hegedušić što su posudili glasove slonovima, te Lukreciji Oreški i Tamari Ivaniš za prekrasno otpjevan završni song.

“Balog i djeca dobro se razumiju. Međutim, podjednak čitateljski užitak doživljavaju i odrasli. Njih pak dohvati autorov stroj za izmicanje uporišta općepoznatim pojavama, pa ih uvuče u sugiru duhovitoga poigravanja s pojmovima i slikama pri čemu raslojavanje i usložnjavanje jezika imade ključnu gradbenu važnost. No, Balog nije ni lak ni jednostavan pisac. Iza zaslona lakoće i pojednostavljenja izviruje, pa se nudi umu i srcu čitateljevom bogata duhovnost i životna mudrost autorova. Duh u igri, nenametljivo i tobože usput, vodi nas u bolji, pošteniji i pravedniji svijet koji možebiti jest pričin, ali nas krijepi i ohrabruje, raduje i potiče. Sva ovako sažeto skicirana obilježja Balogova stvaralaštva označavaju i krase njegovo dramsko pismo. Davne godine 1983. praizveden mu je u Zagrebačkom kazalištu mladih u režiji slavnoga Boška Violića igrokaz Nećko Svojeglavečko (potaknut nekim francuskim predloškom) u kojem mama, susjeda, djed, stric, teta i cirkuski slonovi i drugi nagovaraju i darovima mame dijete da se rodi, a ono odbija sve dok mu tata ne obeća pusu. Vragolasti stihovi brzo su i točno označili svaku dramsku osobu, uveselivši male i velike gledatelje (ove druge napose lik Đenerala koji je onodobno zbilja bio politički izazovan!), ali i ponudili nježnu dramsku priču koja je veličala ljubav kao vrhovno načelo života. Dvadesetak godina poslije, 2002. godine, Zagrebačko kazalište lutaka uprizorilo je taj igrokaz (u režiji Dražena Ferenčine), kao i njegov nastavak Kako je Nećko postao Hoćko (u režiji Zorana Mužića), prikaz nevolja u kojima se našlo netom rođeno dijete sučeljeno sa svijetom opsjednutim, ravnodušjem, površnostima i bedastoćama." (Igor Mrduljaš)

KAOS IZA KULISA

U subotu, 18. ožujka 2017. u 20 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava KAOS IZA KULISA u režiji Peđe Gvozdića.

Karlovačko Gradsko kazalište Zorin dom, koje posljednjih godina postaje najbolje malo kazalište u Hrvatskoj, dalo je odličnu ansambl predstavu, „Kaos iza kulisa“ („Noises off“) Michaela Frayna (r. 1933.), u režiji Peđe Gvozdića. Frayn, još uvijek aktivan Londončanin, reporter, romanopisac i dramatičar, napisao je ovaj zabavan i nimalo plitak komad 1982. Prvi ga je u nas režirao znameniti Relja Bašić (r. 1930.), godine 1989., u zagrebačkom kazalištu Komedija. Gvozdić je koristio isti prijevod, Sonje Bašić, a postoji još i prijevod Lade Kaštelan i Vinka Zgage, pod naslovom „Žamor oko scene“, utemeljen na proširenoj verziji komada, koji je Frayn objavio 2001., a u nas ga je na sceni osječkog HNK režirao Dražen Ferenčina 2007. Ovaj je vodvilj kao studentsku predstavu prije koju godinu na zagrebačkoj ADU režirao i Borna Baletić.

Posrijedi je dakle djelo koje ujedno slavi i demistificira kazališni čin. Rekao bih da je proto-tekst ovakvoga pisanja slavna humoreska (feljton) Karela Čapeka (1890. – 1938.) „Kako nastaje kazalište“, također u nas više puta iznesena na pozornicu. U teatru dakle sve nastaje u posljednji čas, uvijek se kasni, ništa nije dovršeno i premijera je tek za gledatelje nešto što se moralo dogoditi i što teče glatko. Iza kulisa glumci se svade, kasne, zaboravili su ulogu, a kulise samo što se ne raspadnu, gube se rekviziti i cijela je priredba konstantno na rubu propasti. Frayn je dakako svjedočio tom raspadu sistema nevidljivom gledatelju pa ga je odlučio prikazati i njima.

Presudno je za igru ovdje biti precizan, uvježban, sportski rečeno, hitar. Gvozdić je talentiran, tempo drži konstantno, tekst nije mnogo kratio i sva je tri čina prikazao u dvosatnoj igri bez stanke. Danas je velik uspjeh dva sata zabavljati publiku a mladi glumci, s njim na čelu, ovdje su to izveli s lakoćom. Gvozdić je dakle u dvostrukoj ulozi redatelja predstave i redatelja u predstavi. Tumači Olivera, autoritativnog ali i zbunjenog umjetnika, koji nastoji što življe režirati nekakav užasan komad u kojem se neprestano iznose sardine na sceni. Tlači inspicijenticu Milicu, koju duhovito i karikirano melodramatski igra Katarina Strahinić, gotovo kao roba tretira scenskog radnika Šimu, nadahnuto ga igra mladi Giulio Settimo (rođeni Talijan koji je došao u Osijek, završio studij glume i već gotovo perfektno vlada hrvatskim jezikom), a jedna od dama je, otkrit će, s njim i trudna…

I drugi su glumci uglavnom diplomci osječkog studija glume, očito složna i nadarena družina. Izvanredan dojam ostavlja najmlađi, Nino Pavleković (r. 1991.): igra glumca Vjekoslava koji u komadu o sardinama tumači Roberta Mutića. Krupan, dubokog glasa, on je stidljiv emotivac koji vratolomno pada niz stepenice. Odlična je, rekao bih stabilna na sceni, Petra Cicvarić koja igra Sonju/gospođa Kučinović. Samozatajna je, isto duhovita Katarina Baban kao Ines/Ana. Točan i uvjerljiv Vanja Gvozdić kao Filip/David a uvjerljiva je i Ana-Marija Percarić kao Silvija/Viktorija.

A JE TO

U nedjelju, 19. ožujka 2017. u 10 i 11.30 sati na Velikoj sceni, u sklopu 8. Tjedna smijeha Kerekesh Teatra izvest će se predstava A JE TO u koprodukciji: Nu:Write Theatre Festival Zagreb i Gradskog kazalištaTrešnja

Producenti su Marko Cindrić, Davor Prah i Rea Brčić, redatelj i dramaturg je Mario Kovač, likovni identitet jeDavor Prah, autor originalne glazbe i oblikovanja zvuka je Tomislav Babić. Za scenski pokret zadužen je Jonny Hoskins, oblikovanje svjetla Vesna Kolarec, grafičko oblikovanje Rea Brčić. Asistentica produkcije i odnosi s javnošću (Nu:Write): Lana Brčić. Autor fotografija je Petar Santini. Glazba iz animirane serije: Petr Skoumal. Inspicijentica: Aline Arlavi Šarkezi.

U predstavi igraju: Asim Ugljen (Pat) i Marko Cindrić (Mat).

Na daske Gradskog kazališta Trešnja stižu najsmotaniji i najsimpatičniji prijatelji Pat i Mat. Predstava "A je to!", prema poznatom animiranom serijalu, oživljava ponešto zaboravljene vrijednosti, ponajviše "uradi sam" duh kojeg je nekoć posvud bilo. U vrijeme instant-rješenja kad kupujemo samo gotove proizvode koji kratko traju, pomalo su u zaborav pali kućni i ini "majstori" kakvi su bili Pat i Mat, glavni likovi "A je to!". Uz stilizirani pokret, kakav koristi i stop-animacija vjerno prenesena na daske, predstava ima i bazičan i duhovit zaplet, baš kao u originalnom crtiću. Gledajući televizijsku reklamu, Pata i Mata oduševe prikazane ljepote hrvatskog Jadrana pa odluče krenuti na more. Kao češki turisti doputuju na hrvatsku obalu i tu se susreću sa raznim "fenomenima" novogradnje: nabrzinu sklepanim apartmanima, neobičnim auto-cestama, kao i čudljivim vremenom. Kakve su još zgode i nezgode putem doživjeli pogledajte u ovoj kazališnoj adaptaciji za sve generacije.

Sve u tri...

U nedjelju, 4. travnja 2017. u 20 sati na Velikoj sceni izvest će se predstava SVE U TRI… Kerekesh Teatra. Premijera je održana 19. ožujka 2017.

Redateljica je Iva Ilakovac, adaptaciju teksta potpisuje Ljubomir Kerekeš, dok su za sam tekst zaduženi Katarina Baban, Sanja Drakulić, Iva Ilakovac. U predstavi nastupaju: Katarina Baban, Sanja Drakulić, Matija Kačan/Frano Novljan.

Najnovija komedija Kerekesh Teatra u kojoj dvije cimerice muku muče sa susjedom koji se objesio točno kod njihovog prozora. Sofija i Marlena uspijevaju uvući visećeg susjeda u svoj stan i nakon nekoliko neuspjelih pokušaja oživljavanja, uz sve komplikacije, pokojni susjed ima još iznenađenja. Velikih.